Obecnie wiele firm zleca badania opinii o swoich produktach. Poza standardowymi ankietami umieszczonymi w internecie stosuje się także pogłębione wywiady indywidualne (IDI). Badanie jakościowe ma na celu uzyskanie szczegółowych informacji od przepytywanej jednostki, które mogą pomóc w opracowaniu lepszej technologii lub poprawieniu reklamy. Jednostki odpowiadające wybranym kryteriom przez godzinę lub półtorej godziny udzielają odpowiedzi na różnorakie pytania, przy czym muszą się podzielić swoimi przemyśleniami, opiniami i ocenami. Nie poddane kontaktowi z innymi uczestnikami badania mogą skupić się wyłącznie na własnych odczuciach, dlatego wywiady indywidualne są tak pożyteczne. Rozmowa z respondentem jest nagrywana, a następnie wysyłana odpowiedniej firmie do przepisywania. Transkrypcje wywiadów IDI można zamówić przez internet w cenie około 140 złotych za godzinę przepisywania tekstu mówionego. Cena wydaje się niezbyt wysoka w stosunku do korzyści jakie można uzyskać po zapoznaniu się z opiniami jednostek.