Różne formy marketingu szeptanego
Chyba każda forma marketingu dzieli się teraz na swoje różne odmiany. Marketing szeptany kampanie mogą więc uwzględniać w sobie najróżniejsze działania reklamowe. O tych najpopularniejszych wspominamy poniżej.
Aktualnie chyba taką największą popularnością wśród narzędzi wykorzystywanych w marketingu szeptanym cieszy się tzw. „product seeding”. Jego celem jest wytworzenie trendu na jakiś produkt albo zwiększenie zaufania czy to do tego produktu, czy to zarazem do całej marki. „Product seeding” polega na współpracy z influencerami (np. osobami działającymi na Youtubie bądź Instagramie), którym przesyła się wybrane produkty (zwykle w ich pełnowymiarowej wersji), w zamian oczekując ich szczegółowej recenzji bądź stworzenia materiału, w którym te produkty po prostu gdzieś się pojawią. Szczegóły kampanii są oczywiście omawiane z influencerem bądź jego menadżerem. Bardzo często w umowie od razu zaznacza się, że reklama musi mieć pozytywny wydźwięk. W końcu marketing szeptany kampanie są przygotowywane po to, by marka coś na nich zyskała, a nie po to, by ją oczernić w Internecie i doprowadzić do sytuacji, w której nikt już nie będzie chciał jej zaufać i nikt nie będzie chciał kupić żadnego jej produktu.